Nasze wewnętrzne dziecko leży ukryte pod warstwami, które zaczęliśmy budować stając się dorosłymi.

W głębi każdego z nas żyje dziecko, którym kiedyś byliśmy. Jest ukryte pod wieloma warstwami doświadczeń i filtrów stworzonych by dostosować się do dorosłego świata. Możliwe, że w pędzie dorosłości zapomnieliśmy o wrodzonej mądrości i niewinności, które posiadaliśmy będąc dziećmi. Zapomnieliśmy, a nie straciliśmy – to ważne. Podczas pracy nad sobą: n.p. dzięki medytacji możemy połączyć się z naszym wewnętrznym dzieckiem i odzyskać to, o czym zapomnieliśmy. Oto 5 przydatnych kroków.

  1. Zacznij, odszukując zdjęcie z dzieciństwa, na które przez kilka chwil popatrzysz. Dobrze sprawdzają się zdjęcia szkolne, które pomagają połączyć się z tą częścią Ciebie, która już współuczestniczyła we wspólnym  życiu z innymi.
  2. Usiądź w zrelaksowanej pozycji, zamknij oczy i zacznij głęboko oddychać (np. wdech: 5 sekund, wydech: 5 sekund).
  3. Wyraź intencję, że zamierzasz połączyć się z wewnętrznym dzieckiem. Poczekaj, aż w Twoim umyśle pojawi się obraz siebie jako dziecka.
  4. Zwizualizuj siebie jako dorosłego człowieka i przytul siebie – dziecko.
  5. Wsłuchaj się w to, co ma do powiedzenia. W odpowiedniej chwili zacznie ono do Ciebie mówić. Być może chce dać Ci odpowiedź na pytanie, nad którym się zastanawiasz. W dzieciństwie nie musiałeś szukać odpowiedzi na zewnątrz, aby wiedzieć, jak się czujesz i co jest dla Ciebie prawdziwe. Zawsze znałeś odpowiedź.

Być może boli cię rana z dzieciństwa, którą możesz teraz uleczyć, rozmawiając ze swoim wewnętrznym dzieckiem i oferując mu mądrość i perspektywę, jakie daje dojrzałość. Może po prostu zapomniałeś, jak patrzeć na świat z dziecięcym zachwytem i nadzieją, a Twoje wewnętrzne dziecko chciałoby, żebyś sobie o tym przypomniał. Powiedz mu, że je kochasz i zapewnisz mu bezpieczeństwo. Obejmij je i zapewnij, że zawsze może na Ciebie liczyć. Pozwól mu być przy Tobie.

Medytacja jest najprostoszą formą nawiązania kontaktu z wewnętrznym dzieckiem, chociaż możesz to zrobić także wtedy, gdy nie medytujesz. Możesz umówić się na spotkanie z dzieckiem czy spacer po parku. Pozwól sobie wtedy na więcej śmiechu i zabawy. Pozwól sobie na bycie tak mądrym, jak Twoje wewnętrzne dziecko. Skupisz się na tym co ważne i zaczniesz żyć tak, jakby każda chwila była tą najcenniejszą.

Share this…
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Spróbuj Oddychania Neurodynamicznego Online – nowej techniki uwalniania napięć. Pierwsza sesja zawsze za darmo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.